Hej smukke!

Og velkommen til.

I dag skal vi tale om din blog.

Den blog, som du forhåbentligt allerede har opsat på din hjemmeside.

Hvis det skulle forholde sig sådan, at du ikke er nået så langt, så vil jeg i dag give dig

5 grunde til, at det er pinedød nødvendigt, at du har en blog (hvis du altså gerne vil have flere kunder i din virksomhed).

Lad os hoppe ud i det.

 

1: Hvis dine kunder ikke besøger din hjemmeside, så køber de ikke

Og her kommer bloggen ind i billedet.

Din blog er nemlig et GENIALT værktøj til at skabe traffik til din hjemmeside.’

For vi ved jo godt, at det er de færreste der lige vågner og tænker “hey i dag skal jeg huske lige at tjekke Miellas blog”.

Næ nej.

Du skal friste din målgruppe til at komme på besøg med knald godt indhold, som de kan bruge.

Det handler om at skabe trafik til din side for, når du skaber traffik, så er der langt større mulighed for både at få dine bloglæsere på nyhedsbrevet og få dem til at se dine produkter.

2: Din blog viser din målgruppe, at du ved, hvad du taler om (hvis du skriver gode blogs that is)

Din blog er en super smart måde at vise din målgruppe, at du har styr på dit shit.

Ingen gider at købe af nogen, hvis man ikke er sikker på, at de kan hjælpe en (det ville i hvert fald være skørt).

Derfor er det din opgave på din blog at dele ud af din viden og yde en masse værdi, så dine kunder ender med at sidde og tænke “hey det vil jeg altså have mere af det her”, og derfor køber hos dig.

3: Du sørger for at være top of mind hos dine kunder

Vi ved godt, at de fleste mennesker har så meget at tænke på i deres hverdag, at deres hoved nærmest er som en gryde, hvor risen er brændt på.

Altså hos de fleste mennesker burde der nærmest komme røg ud af deres øre.

Hver evig eneste dag bliver vi bombarderet med informationer.

Derfor er det vigtigt, at du er i dine kunders tanker.

Det er vigtigt, at du er synlig, og at de på de sociale medier ofte støder på brugbare blogs fra dig.

Ellers ryger du altså i glemmebogen – sorry to say.

4: Dine kunder lærer dig at kende igennem dine blogs

Når du skriver blogs, vil du helt automatisk dele ud af din energi.

Når dine kunder/potentielle kunder læser dine blogs, så vil de lynhurtigt mærke, om du er noget for dem eller ej.

De lærer dig at kende igennem dine blogs (hvis du selvfølgelig ikke bare skriver kedelige skolerette blogs).

De mærker ind i din energi “er det her noget for mig eller er det ikke noget for mig?” .

Det vil sige, at dine potentielle kunder kan mærke, om du er den rette til at hjælpe dem videre på deres vej inden, at de investerer deres penge i dine produkter.

5: Dine blogs sørger for, at der er energi på dine hjemmeside (hvis du selvfølgelig husker at skrive regelmæssigt)

Når du løbende skriver nye blogs på din hjemmeside, så vil du automatisk sørge for, at energien er i gang på den.

Måske du også har prøvet at lande på en hjemmeside, gå ind på bloggen for at opdage, at sidste blogindlæg er skrevet før krigen.

Jeg tror godt, at vi kan blive enige om, at du hurtigt suser videre til en anden blog, der er mere opdateret med den nyeste viden og en blog, der er mere fyldt med energi.

Sørg for ofte at tilføje blogs til din hjemmeside, så den ikke bare ligger helt brak.

Gerne hver måned hvis muligt.

 

Rigtig god fornøjelse med din blog, og hvis du endnu ikke har fået sat den op på din hjemmeside, så er det på tide at komme i gang.

Møs M

Ps. har du brug for hjælp til at få bloggen op at køre, så hyr os et par timer, så du kan komme i gang.

Pps. Kunne du bruge indlægget her, så pay it forward og tryk del, så endnu flere får gavn af det. Af hjertet tak!